Yaklaşan Ramazan Bayramı öncesinde,uzmanlar "Midenizi şekerle doldurup, sağlığınızla oynamayın" uyarısında bulundu.

Bayramda çok fazla tatlı tüketmenin 'mideye yük' olduğunu hem de çok fazla kalori alarak şişmanlamaya zemin hazırladığını belirten uzmanlar, hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar veya meyve ikram etmeyi alışkanlık haline getirmek gerektiğini söyleyerek şöyle devam ettiler:

"Orucun ardından normal beslenme düzenine geçildiğinde öğün sayısını 6'ya çıkarmak ve her öğünde mideyi çok fazla doldurmamak gerekir. Öğünlerde ağır, yağlı ve tuzlu yemekler ile kızartmalardan kaçınılmalıdır. Bunların yerine sebze yemekleri, haşlama gibi daha sağlıklı besinler tüketilmelidir. Her gün mutlaka 1,5-2 litre sıvı almaya özen gösterilmelidir. Yoğurt, sebze yemekleri ve meyve yemek bağırsakların daha düzenli çalışmasını sağlayacaktır. Kalp damar hastalıkları, kolesterol yüksekliği, tansiyon yüksekliği, şeker hastalığı, alerji, böbrek hastalığı, mide bağırsak hastalıkları olanlar bayramda fazla ve dengesiz beslenmeden çok daha fazla etkilenmektedir. Onların özellikle diyetlerine dikkat etmeleri ve ek olarak hafif yürüyüş ve egzersiz yapmaları da önerilir. ;Bayramda da aşırı şeker tüketilmemelidir. Aşırı tüketim, sağlığı tehdit eder."

# #